Årskurs och inriktning?!

Jag vet att de som skall âka i âr troligen redan har valt vilken ârskurs och inriktning de vill gâ men jag vill ändâ skriva lite om det.

Just nu sâ gâr jag première scientifique (gâr naturvetenskapliga i Sverige). I början sâ ville jag gâ terminale, den sista ârskursen och försöka klara baccen, men min skola satte mig i première (som tur är). Fattar inte riktigt hur jag tänkte där för det verkar vara sjuuuukt svârt.
Men nu i première sâ gâr jag igenom en massa saker i fysik, kemi och matte som jag redan har gjort och hâller pâ sâ vis de sakerna fräscha i huvudet. (Dock sâ är det smâdetaljer som de kan göra lite annorlunda jämfört med Sverige sâ risken finns att jag kommer att bli lite förvirrad när jag kommer tillbaka).

Ett tag sâ funderade jag att gâ littéraire för att prova göra nâgonting annat under mitt franska âr. Det är likt estet där man fâr rita en massa timmar i veckan.

ES är typ som samhäll-ekonomi (not that interesting enligt mig).

Men om man vill göra baccen sâ tycker jag helt klart att man ska försöka! Det gäller bara att ni mâste vara beredda pâ att det kommer att vara mycket stress. Klarar man inte av det sâ kan man säkert prata med nâgon sâ att man fâr byta till première. :)

Kul att mina bilder är fett trâkiga för att jag skriver mina inlägg i skolan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0