En vecka i Bretagne

Nästa vecka bär det av mot Frankrike med en grupp elever. De flesta är ett år yngre än mig. Kanske tar tillfället i akt och försöker lära känna de som jag kommer att ta studenten med....

Oh well, tror inte att det är så många som faktiskt får chansen att åka till sitt utbytesland i en vecka innan man faktiskt flyttar dit. Det jag har tänkt på är att jag ska kolla hur vägguttagen ser ut! Wikipedia säger en sak medan läraren säger nåt annat. Fast jag tror nog mest på wiki, Wikipedia har alltid rätt. Slutdiskuterat.

Jag kommer att bo hos Emeline, en 95a som bor utanför Pontivy, Bretagne. Hon kommer hit i början utav juni. Samma vecka då vi har avslutning. Hon kommer nog få en lite skev verklighetsuppfattning utav den svenska skolan då.. heh. Det ser jag nog mer fram emot för tillfället, dont know why though.

Tror nog att jag kommer ta med mig en osthyvel (de skär ost med kniv), svenskt godis och typ nå bordsduk/löpare som de kan få.. hm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0