Pontivy

Idag har de visat runt oss i skolan, 2st nervösa fransyskor. Sen gick vi runt pa stan för att fraga folk sa att de kunde hjälpa oss med ett quiz vi hade fatt. Vi gick in till en cafe/bar/lunchställe och nagon ägare svarade pa typ alla fragor, awesomeeeeee. De är associala och trevliga här! Det är mysiga butiker och caféer och folk som springer runt pa gatorna fastän det "bara" bor 14000 här (jämfört med osociala Avesta med 22000 invanare)

Efter det käkade vi deras skolmat: förrätt, huvudrätt och desert. Jag tog nagon typ ostfylld croissantaktiggrej, fläskgryta med ris och sen äpple som desert. Som förrätt fanns det ocksa typ ostfyllda crèpes eller grönsaker, som huvudrätt fanns ocksa typ ILLröda korvar och haricots verts och som desert fanns det typ äppelmunkar (om det nu heter sa pa svenska ens?), olika yoghurt, frukter och chokladfyllda avlanga brödsaker med choklad pa, hah.
Sen efter det slappade vi i solen litegrann och vid kvart i 2 fick vi lyssna pa musik ifran bretagne, dansa lite och se pa lite instrument och efter deeeeeeet fick vi lyssna pa lite om fransk historia och sen typ en quizz pa det.

Jag vet inte vad de andra tycker men jag tycker att det är lite mysigt att man kindpussas här, don't know why though. De anser att kramas är mer närganget än att "pussas", mer kroppskontakt liksom..

ohwell, à bientôt!

btw, jag har kopierat ifran ett mail och sen lagt till en massa. du behöver inte bli fundersam markus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0