Finlunch

Idag fick vi hjälpa restaurangprogrammet att laga mat och fixa borden. De har en egen restaurang att ta hand om och riktig kök med riktig kock, hah.

Vi blev indelade i 2 grupper. Den ena hjälpte till i köket och den andra med restaurangen och sen bytte man. Jag fick va med Hanna och vi fick typ hacka champinjoner, lök,  skala lila potatis och typ forma potatispuré. Fransmännen är inte sa kända för sin engelska, men det gick bra. Franska är ju liksom no problemo för mig och Hanna. ;D Efter det bytte vi och jag fick typ putsa glas och vika servetter.. servitören som var ansvarig för mig dumpade mig.. hah, sadface.

Det blev fyra rätter. Nagon kall soppa med räkor, lök och paprika, sen filet mignon med fyra olika puréer: champinjon-, lila potatis- och stekt potatispuré och sen nagon orange puré. Det var goootttt. Efterätten var nat krämaktigt med typ lemonkurd pa toppen, citronsorbet med kokostopp och en citronmacarone med pistagenötter, très bon!! Sen blev det en liten crème brulée, namnam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0